Πόσα ξέρουμε από την ιατρική των αρχαίων Ελλήνων;

Από την πλευρά της ιστορίας της Ιατρικής, όταν λέμε Γιουνάνι – Τιμπ (Ιατρική των Ελλήνων) εννοούμε εκείνο το σύστημα Ιατρικής που αναπτύχθηκε στο τέλος του 10ου και στις αρχές του 11ου αιώνα από το διάσημο γιατρό Χακίμ Ιμπν Σινα (Αβικέννα). Η Γιουνάνι στηρίζεται στις αρχές του Γαληνού , του Ιπποκράτη, του Διοσκουρίδη. Και όλη αυτή την γνώση την μετέφεραν παντού οι Ίωνες γιατροί .
Είναι ένα ιατρικό θεραπευτικό σύστημα που βασίζεται στις αρχές του Ιπποκράτη, εφαρμόζεται και εξελίσσεται ερευνητικά σε 25 χώρες (Ινδία ,Κίνα , Καναδά, Γερμανία, Ολλανδία, Νορβηγία, Σουηδία ,κα ) ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ! Το 1976 Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας υιοθέτησε και αναγνώρισε επίσημα την Γιουνάνι ως την Ιατρική των Ελλήνων.
Γίνονται Παγκόσμια συνέδρια για την Γιουνάνι, και διδάσκεται σε ιατρικές σχολές του εξωτερικού. Στην Ινδία υπάρχουν 28.382 γιατροί Γιουνάνι, 100 πλήρως επανδρωμένα Νοσοκομεία, 867 φαρμακευτικά εργαστήρια, 18 Πανεπιστήμια εκ των οποίων δύο προσφέρουν μεταπτυχιακή εκπαίδευση. Και έντεκα ερευνητικές νοσοκομειακές μονάδες.
Η Ιατρική Γιουνάνι αποδέχεται την ύπαρξη των μικροβίων αλλά η λέξη κλειδί είναι η ιδιοσυγκρασία του κάθε ατόμου Υπάρχουν κατά τον Ιπποκράτη υπάρχουν 4 βασικές ιδιοσυγκρασίες οι οποίες στηρίζονται στους 4 χυμούς του αίματος, ο οποίος δημιουργεί την αιματώδη ιδιοσυγκρασία, ο χυμός του νερού που δημιουργεί την φλεγματώδη ιδιοσυγκρασία, η κίτρινη χολή που δημιουργεί την χολερική ιδιοσυγκρασία και η μαύρη χολή που δημιουργεί την μελαγχολική ιδιοσυγκρασία
Η κάθε ιδιοσυγκρασία έχει την δική της ευαισθησία, δηλαδή την δική της προδιάθεση να αρρωστήσει. Εάν διαταραχθεί η ισορροπία των χυμών της ιδιοσυγκρασίας του κάθε ατόμου , τότε ετοιμάζεται το έδαφος για την δημιουργία ενός αλλοιωμένου περιβάλλοντος μέσα στο οποίο θα αναπτυχτούν οι ιοί και τα βακτηρίδια.
Οι αιτίες για να ανισσοροπήσει ο χυμός και να δημιουργηθεί η ασθένεια ,είναι η διατροφή , ο τρόπος ξεκούρασης (ύπνος), το άγχος, η έλλειψη άσκησης, οι εποχές τα συναισθήματα μας και οι διαπροσωπικές μας σχέσεις.
Πως θεραπεύουν οι γιατροί Γιουνάνι;
Πρώτον κάνουν εξισορρόπηση των χυμών με βότανα και τροφές, καθαρίζουν τον χυμό που βρίσκεται σε ανισορροπία, ενδυναμώνουν τα όργανα με ειδικά βότανα, χρησιμοποιούν τις βεντούζες, ποδόλουτρα και κάνουν καθαρισμό του εντέρου με καθαρκτικά και υποκλυσμούς.
Όλα αυτά ήταν τρόποι κινητοποίησης του αμυντικού μηχανισμού σε επίπεδο πρόληψης και σε επίπεδο αντιμετώπισης των ασθενειών χωρίς όμως να γυρίζουν την πλάτη σε χειρουργικές επεμβάσεις αν δεν γινόταν διαφορετικά!
Το σύστημα Γιουνάνι αποτελούσε την βάση κάθε ιατρικής πράξης στον πολιτισμένο κόσμο , μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα.
Και μάλιστα ακόμα και σήμερα σε πολλές επαρχίες της Ινδίας και όχι μόνο, υπάρχει ο θεσμός του Οικογενειακού γιατρού. Ο οποίος πληρώνεται μόνο όσο οι άνθρωποι που φροντίζει είναι υγιείς!
Ο Ιπποκράτης έλεγε ότι σκοπός της Ιατρικής είναι να δώσει μια χείρα βοηθείας στην δύναμη αποκατάστασης που υπάρχει στην ίδια τη φύση, η οποία από μόνη της προσπαθεί να αποβάλλει μια ασθένεια. Επαναφορά της ηλεκτρομαγνητικής ισορροπίας (αρμονίας), Yin – Yang (θηλυκού – αρσενικού), αρνητικού – θετικού. Εμπιστευόταν περισσότερο τις δυνάμεις που διαθέτει το ίδιο το σώμα για την αυτοίασή του, και λιγότερο τη χρήση εξωτερικών παραγόντων.
Όπως οι Πυθαγόρειοι, έτσι κι αυτός θεωρούσε τον οργανισμό ως μονάδα
(Τάο = Chi) = ενέργεια (ΑΤΡ), που εκφράζεται μέσα από τη δυαδικότητα του
(ηλεκτρομαγνητικό πεδίο) Yin- Yang. Ζωή σημαίνει σχέση αμοιβαιότητας με το
περιβάλλον (θεωρία σχετικότητας – Πυθαγορείων). Σε αυτή τη διαρκή αλληλεπίδραση εντόπισε και τις ρίζες της ασθένειας (ανισορροπία ηλεκτρομαγνητικού πεδίου: υπερβολή ηλεκτρικής ή μαγνητικής δύναμης).
Ο οργανισμός, κατά τον Ιπποκράτη, εξελίσσεται αντιδρώντας με το περιβάλλον,
παίρνοντας από αυτό ό,τι είναι ζωτικό γι’ αυτόν και απορρίπτοντας ό,τι του είναι άχρηστο. Η ασθένεια σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στη δυσκολία του οργανισμού να αφομοιώσει την πέψη του περιβάλλοντος.