Κατά πόσο η σχολική αυλή επηρεάζει τον βαθμό φυσικής δραστηριοποίησης των παιδιών;

Ελληνική μελέτη που κατέγραψε τον βαθμό της φυσικής δραστηριότητας των μαθητών και μαθητριών της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου έρχεται να απαντήσει στο ερώτημα αυτό.

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα παιδιά επηρεάζονται από το περιβάλλον στο οποίο βρίσκονται και συμπεριφέρονται ανάλογα.

Όπως διαπιστώθηκε, τα παιδιά που φοιτούσαν σε σχολεία με μεγάλες αυλές, ήταν πιο δραστήρια από τα παιδιά που φοιτούσαν σε σχολεία με μεσαίου μεγέθους ή μικρές αυλές. Παρομοίως, οι μαθητές και μαθήτριες που φοιτούσαν σε σχολεία τα οποία διέθεταν επαρκή εξοπλισμό στην αυλή τους ήταν σημαντικά πιο δραστήριοι και δραστήριες από τους μαθητές και μαθήτριες που φοιτούσαν σε σχολεία με αυλή ανεπαρκώς εξοπλισμένη.

Η σχολική αυλή είναι ένα υπαίθριο περιβάλλον που βιώνουν τα παιδιά καθημερινά για πολλά χρόνια και ασκεί ισχυρή επιρροή στην καθημερινή ζωή τους. Τα παιδιά παίζουν στην αυλή του σχολείου τους κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και μέσα από τις εμπειρίες του παιχνιδιού ολοκληρώνουν την προσωπικότητά τους, καθώς τα παιχνίδια στη σχολική αυλή είναι ένας ισχυρός μηχανισμός για τη μετάδοση των κοινωνικών και πολιτιστικών πληροφοριών. Ακόμη, τα παιδιά πολλές φορές,  επιστρέφουν το απόγευμα στην αυλή για να βρεθούν με φίλους, να παίξουν και να ασκηθούν.

Ο  σύγχρονος τρόπος ζωής, με την έντονη αστικοποίηση, έχει στερήσει από τα παιδιά την ύπαιθρο και τις βιωματικές εμπειρίες που προκύπτουν από την επαφή τους με τη φύση. Η μείωση των ελεύθερων χώρων παιχνιδιού και η αδυναμία των γονιών τους για επίβλεψη περιορίζουν την πρόσβαση των παιδιών στη γειτονιά, μία μοναδική ευκαιρία για συνεύρεση με φίλους και υπαίθρια εξερεύνηση. Αυτή η κατάσταση καθιστά τη σχολική αυλή- μέσω των διαλειμμάτων ή και της πρόσβασης σε αυτή κατά τη διάρκεια του ελεύθερου χρόνου των παιδιών- ως μία ιδανική τοποθεσία για την προώθηση της φυσικής δραστηριότητας των μαθητών, κυρίως της παιδικής και εφηβικής ηλικίας.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να ενθαρρύνουμε την Πολιτεία ή και τους δήμους να δώσουν περισσότερη προσοχή στη διαμόρφωση αυτών των χώρων και να λάβουν σημαντικές αποφάσεις για τον εξοπλισμό και τη διαμόρφωση της αυλής. «Ένα ενθαρρυντικό, ασφαλές σχολικό περιβάλλον μπορεί να ωθήσει τα παιδιά σε ουσιαστικότερη ενασχόληση με τη φυσική δραστηριότητα και βέβαια αυτό έχει σημαντικά θετικά αποτελέσματα στη σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών» υπογραμμίζουν.

Η έρευνα διενεργήθηκε σε 799 μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης του δημοτικού, από 35 σχολεία του νομού Έβρου.

 

 

 

 

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ