Μετακίνηση 44.000 ατόμων με αναπηρία χάρη στα ειδικά οχήματα του ΟΑΣΘ

Μέχρι και στον Σταυρό Ολυμπιάδας νομού Χαλκιδικής, μια περιοχή που απέχει σχεδόν 100 χιλιόμετρα από τη Θεσσαλονίκη, ταξίδευε δωρεάν και για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, ένα από τα δύο συνολικά ειδικά διασκευασμένα οχήματα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), προκειμένου ένα 20χρονο παιδί με αναπηρία να επισκεφθεί τους συγγενείς και φίλους του και να απολαύσει μερικές στιγμές… ξεγνοιασιάς και χαλάρωσης.

Μάλιστα, τα οχήματα αυτά -υπάρχει και ένα εφεδρικό από δωρεά της Ολυμπιακής Επιτροπής- πέραν των εκπαιδευμένων κατάλληλα συνοδών, που μπορούν να ανταπεξέλθουν σε όποιο ζήτημα παρουσιαστεί στη διάρκεια μιας μικρής ή και μεγάλης διαδρομής, είναι εξοπλισμένα με ψυγεία, τα οποία είναι πάντα γεμάτα με νερό, αναψυκτικά και χυμούς, ώστε να μην λείψει τίποτα από τους επιβάτες, όπως επισήμανε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης.

Το καθένα από τα οχήματα αυτά, έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν και αναπηρικά αμαξίδια, μετακινούν πάντα δωρεάν από ένα ως τέσσερα άτομα στο ίδιο δρομολόγιο, με ή και χωρίς συνοδούς, από το σπίτι στη δουλειά τους, στο νοσοκομείο, το σχολείο, το πανεπιστήμιο ή ακόμη και για ψυχαγωγία και αντίστροφα, ενώ πρέπει να προηγείται πάντοτε τηλεφωνικό ραντεβού, όπως επισήμανε ο κ. Στεφανίδης.

Τα δύο οχήματα εξυπηρετούν τα ΑΜΕΑ όλες τις εργάσιμες ημέρες και κάθε Σάββατο, από τις 6 το πρωί ως τις 10 το βράδυ, ενώ κάθε Κυριακή και τις αργίες, από τις 8 το πρωί ως τις 3 το μεσημέρι. Οι οδηγοί των οχημάτων αυτών είναι συνολικά έξι, ενώ οι συνοδοί πέντε και η συγκεκριμένη υπηρεσία κοστίζει στον ΟΑΣΘ, 200.000 ευρώ ετησίως.

Δράττοντας της ευκαιρίας του ρεπορτάζ, ο κ. Στεφανίδης ευχαρίστησε και δημόσια το ελληνικό δημόσιο, με τη συμβολή του οποίου και γίνεται η μετακίνηση των ατόμων αυτών δωρεάν, ενώ με συγκίνηση τόνισε: «νοιώθουμε τιμή εδώ στον ΟΑΣΘ που μπορούμε και εξυπηρετούμε τα άτομα αυτά, που έχουν κάθε δικαίωμα να διεκδικούν και να απολαμβάνουν τις υποτυπώδεις τουλάχιστον ανέσεις και εξυπηρέτηση».

«Δεν έχουμε σταματήσει ποτέ από το 2005 την κυκλοφορία των συγκεκριμένων οχημάτων» ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, προσθέτοντας ότι μοναδική υποχρέωση των ατόμων αυτών είναι να είναι εγγεγραμμένοι σε κάποιον σχετικό σύλλογο.

Σε περίπτωση δε που υπάρξει κάποιο παράπονο ή προκύψει οποιοδήποτε πρόβλημα, «επεμβαίνω ο ίδιος προσωπικά και επιλύεται σε χρόνο μηδέν», σημείωσε και πρόσθεσε ότι μέχρι στιγμής, ύστερα από 11 χρόνια λειτουργίας της συγκεκριμένης υπηρεσίας, δεν έχει παρουσιαστεί «κάτι σοβαρό».

Πάνω από 44.000 ΑΜΕΑ έχουν μεταφερθεί από το 2012

Σε 44.272 ανέρχονται τα άτομα με αναπηρία που μετακινήθηκαν δωρεάν με τα ειδικά διασκευασμένα οχήματα του ΟΑΣΘ από το 2012, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που παρέθεσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του οργανισμού.

Παραδεχόμενος ότι από το 2012 ο αριθμός των μετακινούμενων ατόμων με αναπηρία βαίνει μειούμενος, ο ίδιος σημείωσε ότι οφείλεται κυρίως στη μη χρήση ενός τέταρτου οχήματος που υπάρχει.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας παραχώρησε ο κ. Στεφανίδης το 2012 μεταφέρθηκαν συνολικά 12.011 ΑΜΕΑ, και ακολούθησαν 10.763 το 2013, 8.860 το 2014, 7.416 το 2015 και μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2016 5.232.

Θετική αίσθηση… αλλά δεν είναι διαδεδομένη η υπηρεσία του ΟΑΣΘ

‘Ακρως θετική είναι η αίσθηση που έχει ο πρόεδρος του Σωματείου Φίλων ΑΜΕΑ «Δράση για το κάτι καλύτερο», Αριστείδης Παπαπουλίδης, σε ό,τι αφορά τη λειτουργία της συγκεκριμένης υπηρεσίας από τον ΟΑΣΘ, αλλά όπως τόνισε «δυστυχώς την χρησιμοποιούν λίγοι, γιατί δεν είναι τόσο διαδεδομένη».

Ο κ. Παπαπουλίδης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «πολλές φορές εγώ ο ίδιος ενημερώνω τα μέλη του σωματείου για τη συγκεκριμένη υπηρεσία και πραγματικά τους λύνονται τα χέρια».

Βέβαια, όπως ο ίδιος παραδέχθηκε «όσοι χρησιμοποιούν τα συγκεκριμένα οχήματα, μας αναφέρουν να μεταφέρουμε στους αρμόδιους ότι θα τους ήταν ιδιαίτερο χρήσιμη η δυνατότητα να μπορούν να κλείνουν μακροχρόνια ραντεβού, αφού κάποιες φορές ενώ το προσπαθούν δεν πετυχαίνουν τηλεφωνικό ραντεβού, αφού δεν προλαβαίνουν».

Αναγνωρίζοντας ότι ο ΟΑΣΘ δεν φέρει ευθύνη για το συγκεκριμένο θέμα, ωστόσο ο κ. Παπαπουλίδης στέλνει σαφές μήνυμα για την αναγκαιότητα αύξησης του αριθμού των δρομολογίων που εκτελούνται και των οχημάτων που τα κάνουν.

Πάντως, ο ίδιος επισήμανε ότι οι άνθρωποι που εμπλέκονται στο συγκεκριμένο εγχείρημα είναι συνεπείς, ευγενικοί, εξυπηρετικοί και «πραγματικά προσφέρουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στα άτομα που μεταφέρουν».

Τηλεφωνικά τα ραντεβού και κατά σειρά προτεραιότητας η εξυπηρέτηση

Τα ραντεβού θα πρέπει να κλείνονται την προηγούμενη μέρα της μετακίνησης και μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις την ίδια μέρα, τουλάχιστον δύο ώρες νωρίτερα από τη μετακίνηση.

Τα τηλέφωνα επικοινωνίας είναι 2310 933 930 και 2310952 638 και επικουρικά το πληροφοριακό κέντρο «185» (καθημερινά από τις 7 το πρωί ως τις 10 το βράδυ).

Πρώτη προτεραιότητα στο δικαίωμα μετακίνησης έχουν οι κινητικά ανάπηροι “Α.μεΑ.” (με αμαξίδιο ή σοβαρότατο κινητικό πρόβλημα που δεν τους επιτρέπει τη χρήση συμβατικά προσβάσιμων λεωφορείων, στους οποίους και δίνεται η δυνατότητα να τηλεφωνήσουν στον Ο.Α.Σ.Θ. από τις 07:30 έως τις 10:00 της προηγούμενης ημέρας για να προγραμματίσουν πρώτοι την μετακίνηση που επιθυμούν.

Ακολούθως οι έχοντες 100% πρόβλημα όρασης, αποτελούν προτεραιότητα “2” και για τον λόγο αυτό τους δίνεται η δυνατότητα να τηλεφωνήσουν στον Ο.Α.Σ.Θ. από τις 10:30 έως τις 12:00 για να προγραμματίσουν την μετακίνηση που επιθυμούν και στη συνέχεια από τις 12:30 έως τις 14:00 οι υπόλοιπες κατηγορίες Α.μεΑ (προτεραιότητα “3”), που θα εξυπηρετούνται στα διαθέσιμα ελεύθερα χρονικά διαστήματα ή με συνδυασμένη μετακίνηση, μετά την ικανοποίηση των αιτημάτων μετακίνησης των δύο πρώτων κατηγοριών Α.μεΑ.

Μετά τις 15:00 είναι δυνατό και οι τρεις κατηγορίες Α.μεΑ. να προγραμματίσουν μετακίνηση στα εναπομείναντα διαθέσιμα ελεύθερα χρονικά διαστήματα ή με συνδυασμένη μετακίνηση.

Στο μεταξύ, προκειμένου να εξυπηρετηθούν όσο το δυνατόν περισσότερα Α.μεΑ. τίθενται οι παρακάτω περιορισμοί:

* Το κάθε Α.μεΑ. έχει δικαίωμα το πολύ μίας (1) πλήρους μετακίνησης προς και από τον προορισμό του ή δύο (2) απλών μετακινήσεων ημερησίως.
*Εφόσον ικανοποιηθούν, κατ’ αρχήν, όλα τα υποβληθέντα αιτήματα μετακίνησης και υπάρχουν διαθέσιμα χρονικά διαστήματα στο ήδη διαμορφωμένο πρόγραμμα εξυπηρέτησης, παρέχεται η δυνατότητα επιπλέον μετακινήσεων, σε όλες τις κατηγορίες Α.μεΑ., πέραν των προαναφερόμενων περιορισμών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ